Det förflutna är bara en annan form av närvaro.

Hej!
Igår läste jag ut boken om Fidel Castro. Nästan så att han blir min nya idol. Vilken snubbe, vilken drivkraft. (Nej, jag förnekar inte att han har sina brister, vilka är ganska stora, men han har även gjort mycket gott som man inte visste innan, iallfall inte jag.)
Vi letade efter Nueva Condomina i ca 4 timmar igår. Nu har vi iallfall lärt oss att:
Ska man till ett ställe här i murcia ska man ta spårvagnen åt HELT FEL HÅLL!
Efter 2 timmars letande ramlade vi in på Estrella Levantes egna pub, precis bredvid bryggeriet. Där tog vi en paus-öl.
Idag gick vi till gymmet tidigt (kl 10) för att sedan äta lunch med Julian.
Så nu sitter vi på terassen och solar medans vi äter tortilla de patatas som Julian lagat åt oss.
Nu ska vi:
Till turist informationen för att kolla vad som finns i Murcia mer..
Till biblioteket för att låna lite spanska böcker
Tvätta, JA, alla våra underkläder börjar ta slut och paniken infinner sig. Vi börjar vända på dem nu....
Ska bara dricka upp vår sangria först.
Ikväll är det El Classico på någon pub som gäller! HALA REAL MADRID!
Adios! /Bea

Kommentarer
Postat av: KarlBertil Jonsson

Ja Fidel hade sina goda sidor - tyvärr en del dåliga också när han hade börjat få makt. Men sant att han gjorde mycket gott mot svält och analfabetism.

2012-01-18 @ 16:23:37
Postat av: Maria

Nice ni verkar ha det! Saknar dig massor Adam och är inte det minsta avundsjuk här hemma i kylan! Tusen kramar till dig :)

2012-01-23 @ 15:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0