IKEA OCH INRE RESOR

Hej!

IKEA är så svenskt det bara går att bli. Det är nästan mer svenskar än spanjorer på IKEA här! Det är fint att gå omkring och känna sig lite hemma.
Allt vi ville ha fick vi tag på, nästan. Fram till ett citronträd (ska bli mitt första inköp till att dekorera på terassen) och en grill. Citronträdet ska vi köpa imorgon och det ska heta Carl. Vi ska döpa alla växter så att de kan känna sig lite mer som en individ...

Ida och jag gick till posten för att hämta linser.
(PARENTES!!! Posten är lika jädra långsamt i alla länder!
1. Det tar ett långt tag innan man fattar vilken kölapp man ska ta....
2. Sedan är det låååååånggggg kö.
3. Och de som jobbar på Posten verkar fått det inskrivet i arbetsbeskrivningen att arbeta långsamt, långsaaaaamt. SLUT PARENTES)
Det är bannemej inte lätt att se en stad när allt du kan se är 3 meter framför dig. Så de kommer att komma bra till användning. Får bara komma på en annan orsak jag kan skylla mitt osannolikt dåliga lokalsinne på! Kanske dåligt närminne?
Tack min ömma moder för chokladen och tuggummibollarna som jag älskade som liten - vilka jag gillar lika mycket nu. Lite frustrerande med dem är att de är gudomligt goda i 2 minuter, sedan tappar de all smak och blir stenhårda så att käken krampar...

Googlat runt lite under eftermiddagen på olika meditationsstilar och kommit fram till att testa Raja Yoga. Detta görs med öppna ögon, vilket gör att jag som är på gränsen med diagnosen narkolepsi slipper att somna.
Det står att man efter en tid kan man känna sig som att man rör sig i bomull några timmar efter. Det hade varit mysigt. Så I'll give it a try, några månader iallfall.
Här finns mer om det:
href="http://meditation.theinformationguru.com/raja_yoga_meditation.htm">http://meditation.theinformationguru.com/raja_yoga_meditation.htm

De tre musketörerna sitter nu och kollar på de 3 musketörerna men jag känner att mina ögon snart faller ihop så jag knyter ihop påsen och går och lägger mig.
Imorgon är det Carl som ska inhandlas för att sedan möta upp några engelskor i vår framtida spanskakurs och se match och sedan till en studentbar! (Ryktet sa att alla erasmus fick ett armband för gratis sangria och öl på detta ställe, undrar om de driver med oss?)

Vivir hoy porque mañana no existe ahora. Un gran abrazo/Bea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0