Feminism is the radical notion that women are people.

Grattis på internationella kvinnodagen. Det har du säkert hört 46 gånger idag redan men där fick du det en gång till ändå!
Tycker att det är på tiden att man försöker göra något för jämnställdheten?
Idag såg jag HELA Earthlingers, en dokumentär som visar hur brutalt orespektfullt människor behandlar djur.
Jag vet också att djur inte är lika utvecklade och intelligenta som människor. OCH skulle jag stå i ett val av att döda ett djur och en människa skulle jag valt att avliva djuret. MEN djur är faktiskt levande, vid medvetande och väljer (om de kan) att ha ett långt, behagligt liv utan smärta.
Efter att gråtit ett flertal gånger genom denna brutalt hemska film var jag nästan i mental psykos. Hur kan människor göra så? Människan är det enda djuret på planeten som kan se en njutning/underhållning i att ge andra djur (med mindre makt) smärta. Fick snabbt googla upp några videos på när djuren äntligen får revansh!
TEX: http://www.youtube.com/watch?v=vPK_2dq5Ybo
Du borde se filmen! Att förneka gör inte att det inte händer bakom händerna du håller för ögonen.
Det krävs inte så mycket för en människa att vara snäll mot ett djur.
Vi är så fruktansvärt beroende av djuren. Så varför biter vi ändå den hand som föder oss?
Nu: Lektion!
/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0