De kallar mig en drömmare, jag skriver ned varenda en så att jag aldrig glömmer dem.

Igår var det ännu en hetsig kväll på vår stammisfotbollspub för att se el classico. 2-2, vilken besvikelse!
Bilder på det får komma senare. Det roligaste var att vi fick Ida att shotta tequila. Trodde vi aldrig.
I tisdags mådde jag inte prima, något som inte skulle kommit i min magsäck hittade sig dit så jag spenderade natten till onsdagen med att krama toalettstolen. Smeknamnet blev denna veckan för mig "kräkarna".
Men mår mycket bättre idag!
Idag har jag och Ida varit på marknad, tagit ett par espresso, varit på turistinformationen för att kolla klättrning, gått runt i stan för att lokalisera oss samt fixat lånekort och lånat böcker på biblioteket. Hittade jättebra böcker med både engelsk och spansk text! Nu jädrar språket!
Precis för en minut sedan bokade jag även flyg till Paris nästa vecka för att hälsa på My. Det är sista veckan innan lite "måsten" drar igång. Prov i spanska den 6 februari, så kommer hem den 4e för att ladda upp!
Det ska bli så roligt, både att träffa my igen men också att se Paris! Great success!
My t.h. och någon random. t.v.
Nu, träna och äta för att sedan träffa vår vän Fernand på hans latinoklubb i stan!
Adios!/Bea

Kommentarer
Postat av: My

GILLA!

Längar efter dig bästa Bea!

kärlek!

2012-01-26 @ 15:59:37
URL: http://visessahon.blogspot.com
Postat av: Karl-Bertil Jonssson

Trevligt att läsa er blogg, som jag av en händelse "ramlade" in i.

Pero ahora queridos, es la hora de hace algo mas que descansar y ir de fiesta.

Så här kommer ett litet uppdrag:

Ni ska alla fyra, var och en: Gå till biblioteket o låna en barnbok på spanska.Uppsöka ett dagis, skola,eller lekplats med små barn. Läsa en saga för dem på spanska.

Deutro de una semana quiero el resultado en letras y imagenes.

Lycka till!

2012-01-26 @ 18:48:55
Postat av: Karl-Bertil Jonssson

Trevligt att läsa er blogg, som jag av en händelse "ramlade" in i.

Pero ahora queridos, es la hora de hace algo mas que descansar y ir de fiesta.

Så här kommer ett litet uppdrag:

Ni ska alla fyra, var och en: Gå till biblioteket o låna en barnbok på spanska.Uppsöka ett dagis, skola,eller lekplats med små barn. Läsa en saga för dem på spanska.

Deutro de una semana quiero el resultado en letras y imagenes.

Lycka till!

2012-01-26 @ 18:49:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0