Ursäkta min franska. Excuzes moi!

Paris.
Vilken stad. Vilka människor. Vilken kyla.
Trots mitt halsonda och faktumet att vinterjackan blivit stulen kunde Paris inte gjort ett bättre intryck.
Och det är som ni vet svårt att ändra ett första intryck.


Den sista natten (torsdag-fredag) skrattade vi oss igenom. Övertrötthet är underskattat.

På fredagen var raka benen en hög prio. Utan ljus i duschen kan man lösa genom att jag håller lampan. My gick ned 3 kilo efter den hårförlusten. (Kanske lite överdrivet. Eller?)

My var nervös över att komma ut till flygplatsen. För att få henne att släppa lös funkade den smarta kommentaren: "My, jag tar hellre planet på söndag och förlorat väskan än att vi ska ta det lungt ikväll."
Sedan: ALL NIGHT! ÖL IN!

En Kanadensisk bar. Var ju tvungen att testa deras speciella drink "Caesar" = som Bloody Mary men med "musseljuice" också. Hanna och jag vågade. Det var inte illa. Det var inte gott. Det var mättande.

Djup diskussion. "And then what?"
Träffade även en fransman som hade bott i Madrid i ett år. Så en svensk och en fransman stod och pratade spanska på en Kanadensisk bar. Sweet.


Denna hittade jag senare. Tack My och Hanna! Sekunden efteråt kommer de ut från toan och skrattar åt mig för att jag inte kunde säga brosk på engelska. En utanför frågade om min piercing igenom örat (brosket) gjorde ont.
"Hmm.. A bit, I mean, it's BROSK."

Vidare till en klubb.

Där fick vi väldigt fina Heinekenflaskor.


"Sorry girls, do anyone of you have a condom?"
"Yes" (Killen får en)
"Thank you, you've saved my life"
"No, I've saved your genes."

Frankrike måste ha de bästa fyllekäken. Förlåt Pingvin och spanska churros, men crepes och macroons vinner den tävlingen. Vi åt sallad och crepes på något ställe i stan för att fortsätta med kaffe och denna skapelse från himlen.


Hanna var gullig och följde med ända ut till Orly för att vinka hejdå. Kl 6.20 var vi framme.
När vi fikat satte vi alarmet och somnade på bordet. Tur nog satte vi alarm och när det ringde satt 3 tjejer på bordet bredvid och skrattade så de höll på att trilla ur stolarna...

Tack My för en riktigt bra vecka.
Nu är jag hemma med en förkylning som ligger på förstaplats i mitt liv men det var värt det 1000 gånger om!


Kärlek

Kommentarer
Postat av: My

Jättekul att du kom Beafis! Tu me manques déja!

puss, kärlek

2012-02-06 @ 18:11:00
URL: http://visessahon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0