First night in Paris.

Bonjour!
Jag gillar Paris, dock inte kylan som följer med. Eftersom min vinterjacka är på viften någonstans i Murcia, så är det isande kalla minusgrader här!
My värmer naturligtvis.
Igår kom jag hit, (tisdag). Idag har vi:
Sovit länge, till halv 10
Lagat god frukost
handlat
Lagat tacopaj
Ätit makaroner (nej, jag vet inte hur de där små gudaskapelserna stavas...)
Druckit kaffe
Varit och kollat eiffeltornet, L'école militaire (ja, my hjälpte mig att stava det där...) och triumfbågen.
tagit en ostbricka med vin
Druckit kaffe bailys
Åkt under jorden. MY: KOLLA INGEN I ÖGONEN!!!!
Skillnaden på svensk och fransk kopp kaffe.
En kall triumf.
Vin ost och vin. Kände mig nästan fransk..
"Vi tar detta jädra kort så vi har bevis på att jag varit här, sedan går vi och dricker VARMT kaffe!!"
klart. tornet - check.
Just nu väntar vi på en tjej som ska ta oss till ett ställe där jag ska få träffa Mysans vänner och äta crepes. (tack för tipset Lina, ta cred)
Over and out
/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0